אי במטבח הפך עם השנים לפריט דקורטיבי שניתן למצוא בכל מטבח חדש. הוא מציע שלל יתרונות לבוחרים בו, החל מהגדלת החלל המיועד לעבודה במטבח, דרך מקום אחסון נוסף ותצוגה ועד לשדרוג משמעותי של עיצוב המטבח. כיום אי המטבח אינו מוגבל לחלל המטבח בלבד, אפשר להתקין אותו במרפסת, בחצר, או בכל מקום אחר בבית כרצונכם. חשוב רק לוודא שהאי יהיה מוגן מהגשם, מהשמש ומתנאי מזג אוויר אחרים, כל שכן שתהיה תשתית המתאימה להתקנתו בחלל הנבחר.

אם כבר בחרתם להתקין אי, כדי שישמש אתכם על הצד הטוב ביותר, עליכם לבחור עבורו את התאורה המתאימה. והאמת, שאין יותר מדי מסתורין בבחירת תאורה לאי, אך העצות הבאות כן יכולות לעזור לכם.

הגודל והעיצוב של האי

חשבו על הגודל ועל העיצוב של האי ובחרו בגופי תאורה פרופורציונליים אליו. אל תפחדו ללכת בגדול, גם אם האי שלכם קטן. גופי תאורה גדולים יוצרים אימפקט גדול יותר מאשר גופי תאורה קטנים והם יכולים לעורר לחיים את עיצוב המטבח.

התאמה בין התאורה לאופן השימוש באי

בהתאם למיקום של האי שלכם, נסו להבין איזו פונקציות הוא עתיד לממש. אם האי משמש אתכם להכנת מזון, עליכם לשים לב שיש מעליו תאורת משימה בהירה, כדי שתוכלו לבצע את עבודתכם בבטחה. אם האי משמש אתכם כמזנון לאירוח, כדאי לבחור עבורו תאורה יותר רכה. איים נחשבים לרהיטים מאוד רב תכליתיים ולכן כל סוג של אי דורש פתרון מותאם אישית.

תאורה לאי במטבח

חשבו מחוץ לקופסא

כיום בכל מטבח חדש ישנו אי מרכזי עם שלושה גופי תאורה שתלויים מעליו. זהו אלמנט שיוצר איזון עיצובי, אך אין לו שום ביסוס מחייב ואתם בהחלט יכולים לעשות משהו קצת שונה. כאשר אתם בוחרים תאורה תמיד שימו לב לקנה המידה ושלבו את כמות האור שאתם צריכים. מציאת האיזון היא המפתח ואתם יכולים לעשות קצת שיעורי בית ולעיין במגזינים שונים לעיצוב מטבחים כדי למצוא רעיונות שיעבדו במטבח שלכם.

יצירת נקודת מוקד

השתמשו בתאורת האי כדרך להפוך אותו לנקודת מוקד מרכזית, והכניסו קצת צבע ועניין לחללים השונים בבית שלכם. זה יעבוד מעולה במיוחד אם המטבח שלכם ניטרלי. יחד עם זאת, זכרו שגופי התאורה מעל האי צריכים להתכתב עם סוגי תאורה אחרים שיש לכם בחלל, לכן בחרו בגופי תאורה שישלימו את הקיים, אך עם טוויסט.

מנורת ספירלה לאי במטבח

התאמה לגובה האי

לא משנה היכן נמצא האי שלכם, עליכם לתלות את גופי התאורה בגובה הנכון. אם האי שלכם מרכזי ומאוד פעיל, שימו לב שגופי התאורה יהיו גבוהים מספיק, אך לא גבוהים מדי. בחרו בגופי תאורה שאפשר לכוונן בעת התלייה ורגע לפני שאתם תולים, קודם כל התאימו את הגובה המועדף. כמו כן אם האי מותקן במטבח, עליכם גם לשים לב לחום המופץ מהכיריים ולתלות את התאורה במיקום גבוה יותר, כדי להפחית חום נוסף.

כמה טיפים נחמדים נוספים:

  • תליית תאורה בגבהים משתנים – אם דלפקי האי שלכם מעצבים בגבהים שונים, שקלו לתלות גופי תאורה בגבהים שונים וליצור אפקט דרמטי יותר.
  • שקלו להתקין דימרים – כך תוכלו ליהנות מרמת גמישות גבוהה ומהיכולת להתאים אישית את התאורה לאופי השימוש.
  • בחרו בגופי תאורה לא צפויים – ישנם המון דגמים לבחור מהם, זה תמיד כיף יותר לבחור בפתרון לא צפוי כמו נברשות מיוחדות שיכולות להוסיף טאץ' דרמטי או לעדן את הקווים הישרים.
  • בחרו בחומרי התאורה הנכונים – בהתאם למיקום האי שלכם, ובאופן כללי – בחרו בגופי תאורה קלים לניקוי ותחזוקה, מזכוכית ומתכת ולא בד.
  • בחרו בפתרונות בהתאם למיקום האי – אם האי ממוקם בחוץ, עליכם לבחור בפתרונות תאורה עמידים למים, לחות, אבק ופגעי מזג אוויר.

ולבסוף קנו מהמקום המתאים – בחרו בחנות ולה מגוון רחב של אפשרויות תאורה למטבח שיתאימו לכל סוג של אי ולכל חלל בבית בו בחרתם למקום אותו, בין אם בחוץ ובין אם בפנים.

מוצרים קשורים

מנורת תלייה CAN ROLL

מנורת תלייה CAN ROLL

מחיר מבצע₪995
מנורת תלייה CAN LEAF

מנורת תלייה CAN LEAF

מחיר מבצע₪995
מנורת תלייה DISO

מנורת תלייה DISO

מחיר מבצעהחל מ ₪895
בחירת אפשרויות
מנורת תלייה EDER

מנורת תלייה EDER

מחיר מבצעהחל מ ₪995
בחירת אפשרויות
מנורת תלייה ELDAR

מנורת תלייה ELDAR

מחיר מבצע₪645
מנורת תלייה MANSH

מנורת תלייה MANSH

מחיר מבצע₪745