כאשר מדובר על פתרונות תאורה חסכוניים, חזקים וארוכי טווח, לאורך השנים האחרונות נוצר בלבול מסוים בין סוגי טכנולוגיות התאורה, בלבול שגורם לא אחת ללקוחות לחפש גופי תאורת פלורסנט לד. אך למעשה, מה זה פלורסנט לד והאם בכלל קיימת תאורה שכזו? צוות לדמרקט עושה סדר ומסביר לכם מה באמת קיים בשוק ומאיפה מגיע המונח של תאורת Fluorescent LED.

אם אתם ממהרים או פשוט רוצים את תמצית העניין, נאמר כבר בהתחלה שאין דבר כזה תאורת פלורסנט לד. למעשה מדובר על חיבור שגוי בין שתי טכנולוגיות תאורה, הפלורסנט המיושנת שבעבר נחשבה לפתרון חסכוני וארוך טווח לאספקת אור לבן חזק ובוהק וטכנולוגיית הלד החדישה יותר ואשר מספקת פתרון תאורה חסכוני משמעותית, אמין יותר ועם מגוון אדיר של יישומים ואפשרויות תאורה הן ברמת העיצוב והן ברמת גווני האור.

עכשיו אחרי שסיימנו את התשובה הקצרה והתמציתית לשאלה מה זה פלורנסט לד, ניכנס לעומק הדברים, נסביר מה ההבדלים בין שתי טכנולוגיות התאורה, מה מקור הביטוי השגוי הזה ומה אפשרויות התאורה החסכוניות, האמינות והמעוצבות העומדות בפניכם.

מה מקור הביטוי השגוי ומתי משתמשים בו?

כנראה שמקור השימוש השגוי בביטוי נורות פלורנסט לד מגיע משני טעמים עיקריים:

  1. גם נורות הפלורנסט בעבר וגם נורות ה-LED כיום מציעות תאורה חסכונית בחשמל לעומת חלופות אחרות בתעשייה. כאשר הפלורנסט היו הפתרון החסכוני בעבר לעומת נורות להט, הלוגן וכיוצא באלו ושימשו בעיקר לתאורה מוסדית או מסחרית ולתאורה ביתית חזקה כמו בחדרי מטבח, בעוד תאורת לד היא החדישה והמהפכנית ביותר כיום בהקשר לחיסכון באנרגיה וכסף.
  1. בעיקר בראשית הדרך של חדירת טכנולוגיית תאורת הלד לשווקים הבינלאומיים - ובדגמים מסוימים גם כיום - יש נורות לד חזקות ובהירות אשר נראות כמעט זהות לאותן נורות פלורסנט מאורכות ודקיקות שהיו מותקנות בכל כך הרבה גופי תאורה בעבר. זה כלל אפשרויות של הסבת נורות פלורנסט לעבודה עם נורות LED חסכוניות ואמינות יותר.

קווי דמיון אלו יצרו מצב בו אנשים רבים קוראים לעיתים לנורות לד, בעיקר לדגמים ארוכים ודקים או נורות LED המפיקות אור לבן ובוהק במיוחד, נורות פלורסנט לד. אך בפועל מדובר על שתי טכנולוגיות תאורה שונות לגמרי זו מזו, כאשר הלד מנצחת בכל פרמטר וללא ספק מציעה כיום אפשרויות תאורה עדיפות.

הסבר כללי על תאורת פלורנסט ותאורת לד

תאורת פלורנסט

נורות פלורנסט – גם המוארכות וגם נורות "רגילות" – יוצרות אור באמצעות מנגנון כימי-פיזיקלי בו הפעלת זרם חשמלי על גז בתוך הנורה יוצר אור, דרך המרת אור אולטרה-סגול מהגז הטעון חשמלית בתוך צינור הנורה לאור לבן ע"י שכבה מיוחדת על פנים הנורה . פתרון תאורה זה מספק אור לבן, חזק ובוהק, תוך צריכת חשמל נמוכה יחסית לעומת נורות להט בזבזניות שכמעט ולא נמצאות כיום בשימוש. זו טכנולוגיה הקיימת מעל 100 שנה, היא נחשבה חסכונית ויעילה בעבר אך כיום בפועל השימוש בה פחת דרסטית עקב המעבר לטכנולוגיית הלד.

תאורת לד / LED

תאורה זאת עושה שימוש בטכנולוגיה שונה לגמרי מתאורת פלורוסנטית. נורות LED, קטנות וגדולות, פשוטות ומורכבות, מפיקות אור דרך דיודות פולטות אור (באנגלית, זו המשמעות של הקיצור LED). תאורת לד מתבססת על טכנולוגיה ואלקטרוניקה מתקדמות ומאוד יעילות, המספקות אור בגוונים שונים ובעוצמות משתנות, תוך שימוש במעט מאוד חשמל ועם אפשרויות עיצוב תאורה חדשניות ומהפכניות. פתרון תאורה עדיף טכנולוגית, כלכלית, אסתטית ואנרגטית על פני נורות פלורונסט וכל טכנולוגיית תאורה אחרת.

ברשת לדמרקט תמצאו מבחר עצום, איכותי ומרשים של גופי תאורה לד, בשלל עיצובים וסגנונות ותוך התאמה מדויקת ואישית לצרכי התאורה והעיצוב שלכם, בבית או בעסק, בפנים או בחוץ, לתאורה חזקה ויעילה או לתאורת אווירה מקסימה ואלגנטית.

מוצרים קשורים